Oprogramowanie Wonderware SmartGlance zapewnia mobilny dostęp do danych produkcyjnych i finansowych, praktycznie z dowolnego miejsca na świecie. Na bieżąco aktualizowane raporty, mogą być wyświetlane na smartfonach i tabletach z systemami operacyjnymi Android, iOS czy Windows Phone.Dzięki Wonderware SmartGlance możliwe jest zdalne przeglądanie informacji z takich źródeł jak Wonderware Historian, Wonderware MES, bazy SQL, oprogramowania wspierającego protokół OPC HDA (OPC Historical Data Access) czy arkusze Microsoft Excel.
Film prezentujący możliwości oprogramowania Wonderware Historian.
Przejrzysta prezentacja informacji
Dane produkcyjne na smartfonach i tabletach dostępne są w formie trendów oraz tabelarycznych zestawień liczbowych. Graficzna wizualizacja informacji, pozwala na łatwą i szybką interpretację parametrów produkcji oraz sprzedaży, umożliwiając podejmowanie decyzji na podstawie aktualnych danych.
Udostępnianie raportów
Zaimplementowane w aplikacji opcje, pozwalają użytkownikom na wysyłanie całych raportów (plik CSV) lub jego fragmentów w formie zrzutu ekranowego (plik JPEG) do innej osoby, za pomocą wiadomości e-mail. Funkcjonalność umożliwia natychmiastowe podzielenie się wnioskami z innymi osobami, informując o aktualnej sytuacji w firmie.
Kontakt z osobami decyzyjnymi - przycisk .
Dynamiczny klawisz przypisany do każdego zestawienia, umożliwia wyświetlenie dodatkowych informacji. Pozwala m.in. na uzyskanie danych kontaktowych osoby odpowiedzialnej za określony fragment produkcji, geograficzną lokalizację pomieszczeń czy linkowanie do przydatnych stron www.
Wonderware SmartGlance łączy urządzenia mobilne z korporacyjnymi oraz produkcyjnymi systemami baz danych. W procesie udostępniania danych do wglądu przez telefony komórkowe używane są trzy elementy wchodzące w skład mobilnego dostępu do danych Wonderware SmartGlance:
Schemat pobierania i udostępniania danych w Wonderware SmartGlance.
Trendy | Dane tabelaryczne | Powadomienia alarmowe |
Mobile Reporting Connector przesyła raporty z Wonderware Historian/MES do bazy danych w Microsoft Cloud – Windows Azure (lub lokalnie zainstalowanego SmartGlance Server), gdzie następnie są udostępniane dla aplikacji Wonderware SmartGlance. Aby proces przesytu informacji był w pełni bezpieczny, używane są analogiczne metody zabezpieczeń, jak w wiodących instytucjach finansowych:
Uwierzytelnianie
W celu przeprowadzenia uwierzytelniania w Wonderware SmartGlance niezbędna jest rejestracja użytkownika w systemie. Pozwala to na weryfikację osoby podczas logowania i udzielenie bądź odmowę dostępu do usługi.
Autoryzacja
Polega na sprawdzeniu czy wybrana osoba ma prawo do przeglądania określonego raportu. Jest to dodatkowe zabezpieczenie przed dostępem do informacji poprzez nadawanie uprawnień uprzywilejowanym osobom oraz filtrowanie użytkowników, którzy nie powinni przeglądać wybranych zasobów.
Szyfrowanie
Wszystkie dane przetwarzane przez SmartGlance szyfrowane są 128 bitowymi kluczami w celu zabezpieczenia transmisji danych. Dodatkowo usługi hostingowe SmartGlance pracują w pełnym szyfrowaniu przy użyciu bezpiecznego połączenia poprzez protokół HTTPS weryfikowany certyfikatem autentyczności.
Aplikacja Wonderware SmartGlance działa na większości urządzeń mobilnych. Aby ją pobrać na telefon komórkowy lub tablet wystarczy zeskanować jeden z poniższych QR Code, a następnie kliknąć link który pojawi się na ekranie Smartfona. SmartGlance jest również dostępny do pobrania z poziomu sklepów Google Play czy App Store.
Po pobraniu aplikacji na smartfona lub tablet, użytkownik może bez dodatkowej konfiguracji sprawdzić możliwości Wonderware SmartGlance. Do testów nie jest konieczne zakładanie konta użytkownika. Wszystkie niezbędne narzędzia dostępne są w zakładce „Explore Sample Reports".
Zaimplementowane przykładowe raporty umożliwiają m.in. wyświetlenie informacji w formie tabelarycznej oraz trendów danych. Przycisk umieszczony przy każdym zestawieniu pozwala na eksport wybranych raportów do dowolnego adresata w postaci wiadomości e-mail. Dzięki Wonderware SmartGlance dane produkcyjne wyświetlane na smartfonach i tabletach pozwalają na skuteczne zarządzanie firmą nawet podczas wyjazdów służbowych.
Zostaw wiadomość lub zadaj pytanie – odpowiemy niezwłocznie.
Napisz do nas - odpowiemy w ciągu 24h
Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami. Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
Firma ASTOR od 30 lat wspiera podnoszenie efektywności procesów w przemyśle, produkcji oraz infrastrukturze dostarczając komponenty automatyki przemysłowej, robotyki, systemy IT oraz wiedzę biznesową i techniczną. Kierunek wspierania rozwoju i transformacji naszych Klientów wyznacza Przemysł 4.0. W naszym portfolio znajdują się systemy sterowania Emerson Industrial Automation&Control (dawniej GE Intelligent Platforms, GE Fanuc), Horner APG oraz Astraada One, oprogramowanie przemysłowe AVEVA (dawniej Wonderware), roboty przemysłowe Kawasaki i Epson, produkty do bezprzewodowej transmisji danych SATEL Oy i Astraada, a także falowniki, panele HMI i urządzenia sieciowe Astraada. Oferujemy usługi doradcze w ramach ASTOR Consulting i szkolenia w ramach Akademii ASTOR.