Obrotnik spawalniczy (często nazywany też pozycjonerem) jest to urządzenie służące do precyzyjnego ustawiania detali i obracania ich z zadaną prędkością podczas procesu spawania lub innego rodzaju obróbki. Robota spawalniczego Kawasaki i obrotnik spawalniczy K-Positioner, który jest kompatybilny z robotem Kawasaki, można ze sobą skonfigurować tak, aby w trakcie procesu spawania detalu przez robota, obrotnik mógł równocześnie manipulować tym detalem. Takie działanie zapewnia swobodny dostęp ramienia robota do spawanych elementów, co gwarantuje precyzję nakładania spoiny. Producentem obrotników K-Positioner jest firma ASTOR, a współwłaścicielem marki – koncern Kawasaki Robotics.
Pozycjonery spawalnicze jednoosiowe są urządzeniami o napędzie elektrycznym. Posiadają jedną oś obrotową sterowaną w sposób ciągły. Przeznaczone są do pracy w zrobotyzowanym stanowisku spawalniczym i służą do obrotu lub przechyłu elementów spawanych. Sterowane są z kontrolera robotów Kawasaki Robotics, jako dodatkowe osie.
Pozycjonery spawalnicze dwuosiowe (obrotowo-przechylne) są urządzeniami o napędzie elektrycznym. Posiadają dwie osie obrotowe sterowane w sposób ciągły. Przeznaczone są do pracy w zrobotyzowanym stanowisku spawalniczym i służą do obrotu i przechyłu elementów spawanych. Sterowane są z kontrolera robotów Kawasaki Robotics, jako dodatkowe osie.
Pozycjonery spawalnicze wieloosiowe są urządzeniami o napędzie elektrycznym. Posiadają trzy osie obrotowe sterowane w sposób ciągły. Przeznaczone są do pracy w zrobotyzowanym stanowisku spawalniczym i służą do obrotu elementów spawanych. Sterowane są z kontrolera robotów Kawasaki Robotics, jako dodatkowe osie.
Tory jezdne to jednostki o napędzie elektrycznym. Posiadają jedną oś liniową sterowaną w sposób ciągły. Przeznaczone są do pracy na stanowiskach zrobotyzowanych i służą do przesuwu robota lub innego osprzętu. Sterowane są z kontrolera robota Kawasaki Robotics, jako dodatkowe osie. Tory jezdne współpracują z obrotnikami z serii K-Positioners oraz uzupełniają ich możliwości w aplikacjach spawania i handlingu. Producentem torów jezdnych K-Track jest firma ASTOR a współwłaścicielem marki – koncern Kawasaki Robotics.
Tor jezdny dla małych i średnich robotów Kawasaki Robotics, występujący w dwóch wersjach: o udźwigu 500 oraz 800kg. Maksymalna długość toru limitowana jest długością przewodów łączących robota z kontrolerem. Długość toru może być zwiększana odcinkami o długości 1 lub 2 metrów. Istnieje możliwość dostarczenia dodatkowych opcji takich jak: postumenty, dodatkowe wózki pod spawarkę lub system automatycznego smarowania listew zębatych.
Tor jezdny dla dużych robotów Kawasaki Robotics, występujący w trzech wariantach różniących się udźwigiem maksymalnym (1200, 2000, 3000 kg) oraz prędkością. Maksymalna długość toru limitowana jest długością przewodów łączących robota z kontrolerem. Długość toru może być zwiększana odcinkami 2-metrowymi. Istnieje możliwość dostarczenia dodatkowych opcji dla robotów o dużym udźwigu, takich jak postumenty lub kompletne systemy typu gantry z dodatkowymi wysięgnikami lub osiami liniowymi dla robotów o mniejszym udźwigu.
Dostępne opcje do torów: postumenty, płyta pod spawarkę, wózki pod beczkę z drutem spawalniczym i spawarkę, układ automatycznego smarowania, stacja czyszcząca na wózku, osłony.
Joanna Kowalkowska
Menedżer produktu osprzętu robotyki
tel. 601 525 331
MS Teams/e-mail: joanna.kowalkowska@astor.com.pl
Napisz do nas - odpowiemy w ciągu 24h