Jak szybko skonfigurować falownik Astraada DRV-24?
Kontakt w sprawie artykułu: Jacek Dziedzic - 2019-04-24
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jak korzystać z panelu sterującego w DRV-24
- Które opcje należy ustawić przed włączeniem silnika
- Jak skorzystać z autokonfiguracji falownika
W poprzednim artykule dotyczącym serii DRV-24 omawialiśmy podłączenie przemiennika częstotliwości do silnika. Teraz zajmiemy się następnym krokiem, czyli konfiguracją.
Aby rozpocząć, należy wcisnąć przycisk z oznaczeniem PRG. Na ekranie pojawi się litera P – jest to moment, w którym należy wybrać opcje, które chcemy skonfigurować. Do naszej dyspozycji mamy kilkanaście grup ustawień. Nas interesuje ta zapisana jako P02. Między grupami przechodzimy za pomocą klawiszy strzałek.
Grupa P02 zawiera opcje konfiguracji przemiennika pod parametry silnika. Musimy zwrócić uwagę na pięć opcji:
P02.01 | Moc znamionowa silnika |
P02.02 | Częstotliwość znamionowa silnika |
P02.03 | Prędkość znamionowa silnika |
P02.04 | Napięcie znamionowe silnika |
P02.05 | Prąd znamionowy silnika |
Sugerując się tabliczką znamionową silnika ustawiamy każdą z nich zatwierdzając klawiszem ENT. Aby przełączać się między cyframi używamy przycisku SHIFT. Po zmianie parametrów tych pięciu opcji, resztę możemy zostawić automatycznej konfiguracji.
Aby to zrobić, należy ponownie kliknąć przycisk PRG i przejść do grupy P00, a następnie kategorii P00.15. Następnie musimy wybrać między konfiguracjami:
(1: Dynamiczna / 2: Statyczna pełna / 3: Statyczna częściowa)
Po wyborze klikamy zielony przycisk RUN. Falownik przeprowadzi autokonfigurację, a także zmierzy parametry rezystancji i indukcyjności uzwojeń. Po tym procesie przemiennik jest gotowy do działania.
Więcej o serii DRV-24 znajdą Państwo na tej stronie. Pełna instrukcja do falowników znajduje się w zakładce „Dokumentacja i pliki”.
Mam jeszcze pytanie odnośnie tych trybów pracy silnika ,czym one się różnią. I jeszcze jedno pytanie odnośnie konfiguracji falownika który będzie sterowany czujnikiem ciśnienia powietrza tak aby w zbiorniku było stałe ciśnienie, jak to ustawić ?
Do ustawienie stałego ciśnienia na podstawie sygnału czujnika należy wykorzystać regulator PID, co dokładnie zostało opisane w instrukcji do falowników DRV-24 (strona 82): https://download.astor.com.pl/dokumentacja/Astraada/Przemienniki%20cz%C4%99stotliwo%C5%9Bci/DRV-24/Podr%C4%99czniki/Instrukcja-obs%C5%82ugi-Astraada-DRV-24-PL-v1.151.pdf
Różnice w trybach autokonfiguracji silnika również zostały opisane w tej instrukcji na stronie 43 🙂
1: Dynamiczna – zaleca się stosowanie gdy wymagana jest wysoka dokładność sterowania. Należy przeprowadzać ją na odłączonym od silnika
obciążeniu.
2: Statyczna 1 (pełna) – zaleca się stosowanie gdy nie jest wymagana duża
dokładność sterowania oraz gdy nie ma możliwości odłączenia od silnika
obciążenia.
3: Statyczna 2 (częściowa) – kiedy docelowym silnikiem jest silnik 1
START S1 działa, Stop S2 działa ale zmiana kierunku obrotów podłączona do S3 oraz S4 już nie. Gdy nacisnę krańcówkę to zmiana obrotów następuje ale gdy puszczę obroty wracają poprzednie. Nie wiem jak to zmienić.
Skontaktujemy się z Panem i postaramy się pomóc 🙂
W razie pytań technicznych, zawsze można się skontaktować z naszymi ekspertami. Pytania można kierować na adres: sklep@astor.com.pl, na wszystkie odpowiemy 🙂
Dziękuję za informację. Chętnie porozmawiałbym z Waszym ekspertem od falowników. Nie mam numeru telefonu.
Dziękuję.
Panie Aleksandrze, bardzo prosimy żeby dokładnie opisać, jak ma Pan teraz podłączony i skonfigurowany układ i podesłanie informacji do mnie mzi@astor.com.pl.