Treści
Mapa drogowa cyfrowej transformacji
Mapa drogowa cyfrowej transformacji
Firmy, które próbują mierzyć się z wyzwaniami rynkowymi poprzez transformację cyfrową, bazującą na technologiach przemysłu 4.0, muszą precyzyjnie ją zaplanować. Tylko dzięki temu mogą uniknąć chaosu i stworzyć spójną strategię działania w wymiarze technologicznym.
Aby to zrobić skutecznie, muszą wiedzieć, gdzie są i dokąd chcą zmierzać, jakie cele biznesowe osiągać. Narzędziem, które umożliwia odpowiedź na te pytania jest mapa drogowa transformacji cyfrowej. To sprawdzona w Unii Europejskiej metodologia, wspierana przez ASTOR, pozwalająca zaplanować działania transformacyjne.
Bazą do tworzenia mapy drogowej w danej firmie powinna być seria warsztatów i szkoleń, aby kadry przedsiębiorstwa rozumiały znaczenie transformacji.
Sama mapa powstaje w kilku krokach:
- Pierwszy to samoocena dojrzałości cyfrowej w kluczowych obszarach, prowadzona za pomocą ankiety.
- Drugi to raport przygotowany na podstawie odpowiedzi zebranych w korku pierwszym.
- Trzeci to wizyta konsultantów w zakładzie produkcyjnym i raport sporządzony na podstawie ich obserwacji, a także wcześniej zebranych danych.
- Czwarty to wyszczególnienie i priorytetyzacja inicjatyw, które mogą usprawnić funkcjonowanie firmy w wybranych obszarach i zlikwidować wąskie gardła.
- Piąty opcjonalny, to stworzenie dokładnego planu działania.